ژوان عزيزمژوان عزيزم، تا این لحظه: 11 سال و 11 ماه و 23 روز سن داره

ژوان میعادگاه عشقمان

پاسخ به سوالات شما دوستان عزیزم

1393/2/16 2:11
نویسنده : مامي
1,006 بازدید
اشتراک گذاری

بالاخره وقت کردم بعد از یک مدت طولانی، که باید به خاطرش معذرت خواهی بکنم، بیام و سوالات شما دوستان خوبم که در مورد از شیر گرفتن و مسائل مربوط به این موضوع بود، پاسخ بدم.

چند نفر از شما دوستان خوبم پرسیده بودید که چرا دکتر ژوانی نظرشون این بود که بهتره حول و حوش یک سالگی دیگه شیر مادر قطع بشه:

دکتر ژوان، دکتر کامبیز متواضع، بعد از چک آپ یک سالگی، همیشه به من می گفت که دیگه هر چه زودتر شیر مادر رو قطع کن و غذا و شیر پاستوریزه رو جایگزین کن، اما من احساس می کردم که خیلی برای این کار زوده و اصلا نمی تونستم این کار رو بکنم تا وقتی که ژوان 20 ماهه شد و طبق نظر دکترش دیگه تصمیم قطعی خودم رو گرفتم و پروژه از شیر گرفتن رو شروع کردم.

طبق نظر دکتر متواضع بعد از یک سالگی بدن کودک نیازی به شیر مادر نداره و نه تنها شیر مادر کمکی به رشد بچه نمی کنه بلکه با ایجاد اختلال در تغذیه، اشتها و خواب کودک رشد طبیعی رو مختل هم می کنه...

طبق نظر ایشون کودک بعد از یک سالگی دیگه شیرخوار محسوب نمی شه و 

خوردن شیر شبانه باعث بیدار شدنهای مکرر کودک و به هم خوردن سیکل طبیعی خواب می شه، همینطور باعث ایجاد پوسیدگی در دندانهای کودک و دردناک شدن اونها می شه...

ایشون می گفتند که انجمن علمی طب کودکان کشورهای پیشرفته دنیا از جمله امریکا و انگلیس و ... تاکید دارند که تغذیه با شیر مادر تا یک سال برای کودک کافیه...

فقط سازمان بهداشت جهانی نظرش بر این هست که تغذیه با شیر مادر تا دو سالگی و حتی بیشتر هم ادامه پیدا کنه، که این شامل حال کشورهایی می شه که به شدت در فقر هستند و اگر شیر مادر قطع بشه حتی آب بهداشتی ندارند که به کودکانشون بدهند چه برسه به تغذیه سالم، کافی  و لازم...

 

خلاصه من هم که شاهد علائم شروع پوسیدگی های دندانی و همینطور بیدار شدنهای مکرر شبانه ژوان بودم  و قتی دیدم ژوان به مرحله ای از رشد رسیده که می تونه بیشتر مواد غذایی لازم و همچنین شیر پاستوریزه رو بخوره، در حدود بیست ماهگی دختر نازنینم نصمیمم رو گرفتم و تغذیه با شیر مادر رو، با شرایطی که قبلا توضیح داده بودم، متوقف کردم.

 

امیدوارم توضیحاتم جوابگوی سوالات شما دوستان خوبم بوده باشه....

 

 

 

پسندها (3)

نظرات (10)

مامانه کیاناوهانا
21 اردیبهشت 93 17:15
خصوصی
مامي
پاسخ
مرسی عزیزم
نیلوفر
22 اردیبهشت 93 20:40
اتفاقا دکتر خواهر زادم هم همین عقیده رو دارن. خداوند ژوانی رو حفظ کنه
مامي
پاسخ
ممنونم نیلوفر جان
ندا
24 اردیبهشت 93 1:37
سلام زهره جان. خیلی مطلبت کامل بود. ممنون که جوابم را دادی یه سوالی داشتم. شما ژوان را کارگاه مادر و کودک بردی؟ اردیبهشت یا بادبادک؟ کدامشون بهترن؟
مامي
پاسخ
خواهش می کنم ندا جان، ما کارگاههای مادر و کودک اردیبهشت می رفتیم، من خیلی راضی بودم، خیلی خوب بود، بادبادک رو امتحان نکردم...
مهربان مامان هلیا
30 اردیبهشت 93 1:22
سلام عزیزم.. یکبار کی برات نوشتم اما ارسال نشد.. خوبی؟ نیستی؟ عکس ژوان رو بزار ببینمش گلم رو.. ببوسش
مامي
پاسخ
مهربان جون خیلی درگیر بودم، بالاخره اومدم ولی... تو هم هلیای نازنین رو از طرف من خیلی ببوس...
باران قاصدک
30 اردیبهشت 93 7:23
سلام عزیزم کوچولوی ناز و دوست داشتنی داری ،‌ خدا برات نگهش داره خوشحال میشم به وب من و دخترام هم بیای منتظرتمااااااا
مامي
پاسخ
ببخشید من بعد از مدتها الان اومدم، چشم حتما سر می زنم...
مامانه کیاناوهانا
12 خرداد 93 1:43
ژوان عزیزم تولــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدت مبارک... بهترینها رو برات ارزو میکنم...
مامي
پاسخ
دوست خوبم ممنونم عزیزم
مامان بانو
13 خرداد 93 14:31
سلام به مامانی مهربون عزیز دل دعوتید به جشن تولد ژوان بانو قدم هاتون روی چشم منتظر حضور گرمتون
مامي
پاسخ
به به چه عالی تولد گل دخترتون خیلی مبارک باشه
مهربان مامان هلیا
20 خرداد 93 20:04
سلام خانمی خوبی؟ نیستی؟ اومدم تولد ژوان رو تبریک بگم.. بوس
مامي
پاسخ
متشکرم مهربان جون
پگاه
9 تیر 93 11:12
لطفا فقط بیا بگو که حالتون خوبه و فقط وقت نداری که بیای. دختر گلمو ببوس
مامي
پاسخ
پگاه جان دقيقا همينطوره، انقد حرف براي گفتن دارم از ژوان و انقد عكسهاي خوشگل دارم كه بذارم اينجا ولي دقيقا همينطور كه گفتي به شدت درگيرم و وقتم خيلي محدوده، فكر كنم بايد از باباي ژواني خواهش كنم اين دو سه ماه زحت آپ كردن وبلاگش رو بكشه... عزيزم مرسي از اينكه به يادمون هستي و واقعا هم از تو هم از همه دوستان خوب ديگه كه نگرانتون كردم معذرت مي خوام پاياي عزيز رو از طرف من خيلي ببوس....
مامان بانو
17 تیر 93 16:43
زهره جون خيلى وقته كه نيستى ما نگرانتيم از شما بعيده... اميدوارم همه چى رو به راه و مرتب باشه...
مامي
پاسخ
مرسی از اینکه به یادمون هستی عزیزم